Habuk-habuk itu

in the name Of Allah The Most Gracious;D
fri.2112012




Bila asap yang satu itu menyerbu berlari memasuki hidung, saya mula mencari-cari oksigen dunia. Lelah menghirup asap yang tidak bertamadun. Pembuatnya harus dicari. Mata mula meliar di celah-celah kesesakan.

Bingo! Dia di situ. Diam dan membatu tidak terkesan dengan kesempitan yang menghimpit.
Saya hanya mampu melihat dia dari kejauhan.

Dia. Rakan sekelas yang seperti lampu kelip-kelip sekejap ada sekejap hilang. Ada takpa, takda pun takda siapa yang kisah dan penghasil asap yang cukup berjaya. Menyendiri menjadi hobi.

Tapi saya percaya dia manusia yang baik. Pernah suatu masa dia menemankan sahabat saya ke klinik yang jauh beribu batu. Menunggu dan memacak sehinggalah sahabat saya yang seorang itu selesai. Waktu itu, kami-kami tidak ada jadi dialah menolong.

Saya terkesan. Saya berharap saya dapat melihat semua manusia dengan kebaikan yang mereka buat biarpun kebaikan itu sekecil habuk-habuk biskut yang bertaburan di lantai;D

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan